Sony Alpha 7R II ma większy chwyt i dzięki temu lepiej leży w dłoni. Aparat ma tylko przyrostek II z tyłu.Wniosek z testuWynik testu 2,2 dobry Sony Alpha 7R II to aparat o najwyższej jakości obrazu do zdjęć i filmów? nowy model dokonał kolejnego skoku w stosunku do swojego poprzednika. Nawet przy słabym oświetleniu możesz robić zdjęcia najwyższej jakości. Autofokus działa bardzo precyzyjnie i naprawdę szybko, jest tylko trochę zbyt nieporęczny dla fotografów sportowych. Wbudowany stabilizator obrazu jest bardzo przydatny, jeśli robisz dużo zdjęć ze stałą ogniskową zamiast obiektywów zmiennoogniskowych. Przeczytaj recenzje produktów na AmazonProBardzo wysoka jakość zdjęćBardzo wysoka jakość wideoDuży i jasny wizjer Stosunkowo kompaktowy i lekki Wbudowana sieć WLAN Umiarkowany czas pracy na bateriiAutofokus niewygodny w użyciuWszystkie dane techniczne i wariantyW ofercieW ofercie Amazon W Idealo Sony zaprzyjaźniło się z serią Alpha-7 wśród fotografów: Dzięki pełnoformatowej matrycy, kamery systemowe zapewniają wysoką jakość obrazu pomimo niewielkiej obudowy. Na rynku jest już druga generacja. Specjalista od detali Alpha 7R II działa jako topowy model z jeszcze wyższą rozdzielczością i znacznie ulepszonym wyposażeniem. COMPUTER BILD przetestował Alpha 7R II Więcej szczegółów, większa prędkość Największa zmiana dotyczy przetwornika obrazu: ma nieco wyższą rozdzielczość (42 zamiast 36 megapikseli) i jest zupełnie nowy z technicznego punktu widzenia: Sony stosuje czujnik z technologią BSI (Back Side Illumination). Oznacza to, że: linie danych nie znajdują się już przed fotokomórkami czujnika, ale za nimi, dzięki czemu na fotokomórki może padać więcej światła. Technologia ta jest stosowana od jakiegoś czasu w telefonach komórkowych, ale rzadko jest wykorzystywana w aparatach z większymi matrycami, na przykład w Nikonie 1 J5 i Samsungu NX1. W Alpha 7R II matryca BSI zapewnia znacznie wyższą czułość na światło, a maksymalną wartość można ustawić na ISO 102400. Przy tym ustawieniu zdjęcia wyglądają dość przerażająco, więc jest to bardziej przydatne w sytuacjach awaryjnych. Z drugiej strony przy mniej ekstremalnych ustawieniach prawie nie zauważysz różnicy w jakości w porównaniu ze standardowym ustawieniem ISO 100. Tutaj Alpha 7R II znacznie się poprawiła w porównaniu do swojego poprzednika: Sony Alpha 7Rlitt ma jakość obrazu od ISO 400, z Alpha 7R II jest też przy ISO 800 i ISO 1250 naprawdę dobre zdjęcia w nim. Jako specjaliści od ekstremalnych wartości ISO, aparaty o niższej rozdzielczości, takie jak Canon EOS 6D czy Nikon Df, są lepiej przystosowane do szybszego odczytu i przetwarzania danych. Nawiasem mówiąc, dotyczy to również dwóch nowych kompaktowych modeli RX10 II i RX100 IV. W praktyce dodatkowe linie danych zapewniają znacznie wyższą prędkość obrazu szeregowego: podczas gdy test Alpha 7Rim zarządzał tylko 1,8 obrazu na sekundę, Alpha 7R II osiągnął około pięć obrazów na sekundę . Przy tej prędkości możliwe są serie około 50 obrazów w formacie JPEG. Jeśli wybierzesz format RAW, możesz wykonać jednorazowo dobre 20 zdjęć Szybsze ustawianie ostrości Nowy czujnik ma również nowy system pomiaru autofokusa na pokładzie, który może teraz ustawiać ostrość zarówno za pomocą pomiaru kontrastu, jak i metody zmiany fazy. Jak dotąd tylko dwa modele Alpha 7 i Alpha 7 II miały tę podwójną technologię w serii Alpha 7. Poszczególne pola pomiarowe zajmują prawie połowę obrazu i są bardzo małe. Dzięki temu fotograf może wybrać dokładnie to, na czym chce się skupić. Jednak przesuwanie punktu pomiarowego jest dość kłopotliwe. Najszybszym sposobem jest ustawienie przycisku na pokrętle wyboru z tyłu menu na „Wybierz obszar AF”. Pole pomiarowe autofokusa można następnie ustawić za pomocą dwóch pokręteł nastawczych na aparacie po naciśnięciu przycisku. Ale nie działa tak szybko, jak w przypadku przełączników kołyskowych lub minidżojstików profesjonalnych lustrzanek cyfrowych - wada w przypadku zdjęć akcji.Aparaty Alpha-7 dostarczają zdjęcia i filmy w najwyższej jakości. COMPUTER BILD przyjrzał się bliżej aktualnemu topowemu modelowi Sony Alpha 7R II Profesjonalny aparat systemowy w teście: Sony Alpha 7R II Autofokus działa bardzo szybko przy pojedynczych zdjęciach, zwłaszcza w przypadku obiektywów FE opracowanych specjalnie do aparatów systemowych. Dzięki Sony Zeiss Vario-Tessar T * FE 24-70 mm 1: 4 OSS, Alpha 7R II potrzebowała tylko 0,15 sekundy na ustawienie ostrości i zwolnienie w świetle dziennym. W słabym świetle strzał został wykonany po 0,20 sekundy. Starsze obiektywy DSLR na bagnet A można podłączyć za pomocą adapterów LA-EA3 i LA-EA4. Jeśli chcesz kupić nowy adapter, możesz wziąć tańszy wariant LA-EA3. Alpha 7R II potrzebuje wsparciatz autofokus LA-EA4 już nie. W teście praktycznym aparat z LA-EA3 i superteleobiektywem Sony A 300mm f2.8 G SSM II ustawiał ostrość bardzo szybko, ale nie dostosowuje ostrości tak szybko, jak profesjonalna lustrzanka cyfrowa: Są topowe modele, Dużo szybsze są np. Canon EOS-1D X Mark II czy Nikon D5, większy uchwyt widać z góry. Nowość: kolejny programowalny przycisk (C2) i blokada pokrętła wyboru programów. Podobnie jak w przypadku Alpha 7 II, Sony przeprojektowało obudowę Alpha 7R II. Najbardziej zauważalną zewnętrzną różnicą jest znacznie większy uchwyt, który zapewnia zauważalnie lepszy chwyt. Dużo zmieniło się również w obudowie: w szczególności zastosowano stabilizator obrazu, który zapobiega rozmazaniu obrazu - prawdziwa zaleta, jeśli w obiektywie nie ma stabilizatora obrazu, na przykład ze starszą optyką DSLR lub obiektywami Leica M, które są dołączone do urządzenie za pomocą adaptera. Aparatem Sony Zeiss Sonnar T*FE 55mm 1:1.8 nadal możliwe były ostre zdjęcia w teście przy czasie naświetlania 1/8 sekundy. Prawdziwa zaleta, jeśli nie możesz wziąć statywu. Migawka Alpha 7R była dość głośna i czasami powodowała rozmycie obrazu z powodu silnych wibracji. Sony wyeliminowało tę słabość: nowa migawka jest znacznie cichsza i ma mniej wibracji – dwaj najtwardsi konkurenci, Canon EOS 5DS i Nikon D810, pracują nieco ciszej w trybie LiveView. Alpha 7R II pracuje całkowicie bezgłośnie po włączeniu elektronicznej migawki, podobnie jak w przypadku poprzednika, tył obudowy Sony Alpha 7R II jest bardzo schludny. Menu stało się jeszcze bardziej rozbudowane i wymaga sporego zaznajomienia się z Wi-Fi i 4K, podobnie jak większość nowych aparatów, Alpha 7R II jest wyposażona w Wi-Fi. Można nim sterować za pomocą aplikacji. Działa to z urządzeniami Apple i Android, przy czym te ostatnie nawet bez wpisywania hasła. Za pomocą odpowiedniego smartfona aparat i telefon komórkowy można również połączyć za pomocą technologii bliskiego zasięgu NFC. A Alpha 7R II to pierwszy systemowy aparat Sony, który tworzy kopie zapasowe filmów 4K na karcie pamięci w aparacie. W przypadku Alpha 7S nagrywanie 4K było możliwe tylko z zewnętrznym rejestratorem Konkurs fotograficzny: The Golden Photo 2018 Zobacz najpiękniejsze zdjęcia na całej szerokości matrycy i tylko ucina obraz nieco powyżej i poniżej ze względu na różne proporcje (16:9 zamiast 3:2 podczas robienia zdjęć). Do precyzyjnego odczytu w pikselach aparat wykorzystuje część czujnika w tak zwanym formacie Super 35, a następnie oblicza od 15 do 8 megapikseli. To „oversampling” powinno zapewnić szczególnie wysoką jakość filmów. Dzięki maksymalnej szybkości transmisji danych wynoszącej 100 megabitów na sekundę i technologiom takim jak S-Log2 i S-Gamut, Alpha 7R II powinna spodobać się również profesjonalnym filmowcom.Wszystkie kamery systemowe przetestowane szczegółowo48 kamerDo topowych modeliNervig: Alpha 7R II jest bardzo wybredny, na których kartach SD nagrywa filmy. Nagrywa tylko filmy 4K na kartach SDXC; maksymalna szybkość transmisji danych może być używana tylko wtedy, gdy karta SD jest zgodna ze specyfikacją U3. Nie trzeba być wybrednym, ponieważ technicznie byłoby również możliwe nagrywanie na mniejszych kartach, a obecne karty klasy 10 lub U-1 są zwykle wystarczająco szybkie, aby zapisać ogromne ilości danych. Po włożeniu odpowiedniej karty pamięci Alpha 7R II imponuje najwyższej jakości filmami 4K: nagrania są niezwykle szczegółowe. Aparat odtwarza motywy o wysokim kontraście z drobnymi stopniami jasności. Jeśli lubisz filmować akcję, powinieneś rozważyć filmowanie w Full HD. Ponieważ, podobnie jak większość obecnych aparatów, Alpha 7R II nagrywa tylko z maksymalnie 30 klatkami na sekundę w 4K. Gwarantuje to lekko rozmyte nagrania z szybkimi ruchami lub panoramowaniem aparatu. Zabezpiecz teraz swoje osobiste prezenty ze zdjęciami! PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty. Szybko opróżnia baterięW przypadku Sony Alpha 7R II czujnik obrazu zawsze zużywa energię, a także wizjer lub Ekran jako konsument energii elektrycznej - w przeciwnym razie nie byłoby obrazu. To znacznie zwiększa zużycie energii w porównaniu z lustrzanką cyfrową. Zwłaszcza, gdy aparat jest cały czas włączony, ale fotograf robi tylko pojedyncze zdjęcia. Wtedy bateria jest często rozładowana po około 200 zdjęciach. Jeśli nigdy nie zostawisz włączonego aparatu przez długi czas bez robienia zdjęć, możesz zrobić maksymalnie 600 zdjęć na jednym naładowaniu baterii. Profesjonalne modele lustrzanek cyfrowych z łatwością do tego dochodzą. Tutaj ponad 1000 pojedynczych zdjęć na jednym ładowaniu baterii nie jest rzadkością, ale standardem, przy seriach nawet 1500 i więcej zdjęć. Jako rodzaj rekompensaty za większe zużycie energii Sony pakuje do pudełka Alpha 7R II dwa akumulatory i dwie ładowarki: jeden konwencjonalny model do ładowania akumulatora w gnieździe i jedenMniejsza wersja USB, która ładuje akumulator w aparacie Wyjaśnienie terminów fotograficznych Rozdzielczość Producenci aparatów zwykle podają rozdzielczość w milionach pikseli (megapikseli). Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. ZPonadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.

Leave a Comment