Sony Alpha 7 II jest dość kompaktowa – za testowanym Zoomem Vario-Tessar T*FE 24-70 milimetrów 1:4 ZA OSS prawie znika lekko poprawiony, autofokus reaguje szybciej, a szybkość zdjęć seryjnych jest znacząco wyższa. Alpha 7 II lepiej leży w dłoni dzięki większemu uchwytowi. Ci, którzy lubią robić zdjęcia ze stałą ogniskową, skorzystają również z wbudowanego stabilizatora obrazu.Przeczytaj recenzje produktów na AmazonProKompaktowy i lekkiWysoka jakość obrazuWbudowany stabilizator obrazuSzybki autofokus do nagrywania wideoKontraDługi czas włączeniaLekko zagmatwane menuWszystkie dane techniczne i wariantyWszystkie dane techniczne i wariantyWszystkie dane techniczne i wariantyWszystkie ofertyW tej ofercie jest duża kombinacja czujników, jest mała kombinacja z tym aparatem, jest oferta na AmazonW ofercie IdealoK Sony zdobyło wielu przyjaciół wśród fanów fotografii. Aparaty z serii Sony Alpha 7 zawierają pełnoklatkowy sensor (rozmiar sensora 24x36 milimetrów). Zbiera dużo światła, dzięki czemu zapewnia wysoką jakość obrazu, nawet przy słabym oświetleniu. Najmniejszy model z serii doczeka się teraz następcy, Sony Alpha 7. Ten sam sensor, lepsze obrazy Sensor niewiele się zmienił w porównaniu do poprzednika, rozdzielczość pozostaje na poziomie 24 megapikseli. W teście jakość obrazu była jednak wciąż lepsza – obrazy były o róg bardziej szczegółowe niż w przypadku Sony Alpha 7. Zasługą testowej optyki jest Sony Zeiss Vario-Tessar T*FE 24-70mm f4 ZA OSS wyraźnie ostrzejszy niż Sony FE 28-70mm f3.5-5.6 OSS, który był używany podczas testowania Sony Alpha 7. Pokazały to zdjęcia porównawcze (patrz galeria zdjęć). Śruba ISO może być nieco bardziej przekręcona na nowej. Nawet przy ISO 6400 zdjęcia nadal wyglądają bardzo dobrze i pokazują bardzo mało szumów. Ponadto gradienty kolorów wydają się znacznie mniej płaskie niż w przypadku Alpha 7, koniec z rozmyciem Najważniejszą innowacją jest wbudowany stabilizator obrazu - nowość jak na aparat pełnoklatkowy, do tej pory technologia ta wykorzystywana była głównie w aparatach z APS Matryce typu C, takie jak Pentax K-3 lub Micro-FourThirds. Modele takie jak Olympus OM-D E-M5 Mark II. Sony Alpha 7 II jest trochę cięższy niż poprzedni model, ale drżenie obrazu jest problemem przeszłość: Nawet przy czasie naświetlania 1/8 sekundy zdjęcia są nadal ostre (patrz galeria zdjęć). Ponadto stabilizator obrazu może być również używany ze starszymi obiektywami, nawet jeśli są połączone za pomocą przejściówki. Nie musisz wyłączać stabilizatora - jeśli jest w obiektywie, aparat automatycznie dba o to, by oba odłączacze nie wchodziły sobie w drogę.Sony Alpha 7 II był gotowy do użycia dopiero po sekundzie i pół. Brak arkusza sławy, ale co najmniej sekundę szybciej niż jego poprzednik. Autofokus stał się w mgnieniu oka szybszym: Alpha 7 II potrzebowała 0,25 sekundy na ustawienie ostrości i zwolnienie, o pięć setnych mniej niż Alpha 7. Oznacza to, że aparat systemowy nie do końca osiąga prędkość obecnych lustrzanek pełnoklatkowych czujniki takie jak Nikon D750. Dobrze: Szybkość autofokusa jest tylko minimalnie zmniejszona w słabym świetle: wtedy Alpha 7 II potrzebuje 0,28 sekundy na ustawienie ostrości i zwolnienie. Szybkość produkcji znacznie się poprawiła: możliwe są teraz dobre pięć klatek na sekundę - prawie dwa razy szybciej niż w Alpha 7. Od góry: znacznie większy uchwyt Sony Alpha 7 II Przednie pokrętło znajduje się teraz pod spustem migawki. Uchwyt Sony Alpha 7 II stał się większy. Dzięki temu aparat jest znacznie łatwiejszy do trzymania. Obsługa jest nieco prostsza dzięki dodatkowemu przyciskowi programowalnemu - dzięki czemu jeszcze więcej ustawień, które regularnie zmieniasz, można przypisać do przycisku „szybkiego wybierania”. Menu pozostało nieco zagmatwane. Trzeba zainwestować trochę czasu, inaczej szybko przewiniemy przydatne ustawienia, na przykład dla elektronicznej pierwszej kurtyny migawki. Przy tym ustawieniu mechaniczna migawka jest używana tylko pod koniec ekspozycji. Zapewnia to mniej wibracji i, pośrednio, ostrzejsze ujęcia podczas robienia zdjęć ze statywu z dłuższym czasem naświetlania. Najlepsza dla wideoAutofokus również szybko skupia się na nagraniach wideo - przewaga nad większością pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych i siostrzanymi modelami Alpha 7RundAlpha 7S. Jakość nagrań wideo jest najwyższa: kolory są wyświetlane bardzo precyzyjnie, automatyczny balans bieli bardzo szybko dostosowuje się do zmian światła – na przykład, gdy wychodzisz z cienia na słońce. Wbudowany mikrofon jest tylko przeciętny, a dźwięk w teście brzmiał dość nisko w basie i lekko pogłosowy. Ale dźwięk można bez problemu poprawić za pomocą zewnętrznego mikrofonuAparaty kompaktowe eten w szczegółach36 aparatówZobacz aparaty kompaktoweWnioski z testu Sony Alpha 7 II Sony Alpha 7 II to udany dalszy rozwój swojego poprzednika: jakość obrazu uległa nieznacznej poprawie, autofokus reaguje szybciej, a prędkość zdjęć seryjnych jest znacznie wyższa. Alpha 7 II lepiej leży w dłoni dzięki większemu uchwytowi. Ci, którzy lubią robić zdjęcia ze stałą ogniskową, skorzystają z wbudowanego stabilizatora obrazu.Alternatywy Wybór aparatów systemowych jest ogromny, ale modele z pełnoklatkową jakością obrazu są rzadkością, więc obok innych modeli w Alpha-7 serii, pojawia się tylko pytanie o Leica Tin. Poprzedni model jest godny polecenia dla łowców okazji. Sony Alpha 7 jest o kilkaset euro tańszy. Jeśli nie przeszkadza Wam większa obudowa aparatu, możecie skorzystać z Nikona D750 – ma porównywalne funkcje i jakość obrazu, ale w szybszym tempie.

Leave a Comment