Panasonic Lumix G81 przypomina modele lustrzanek cyfrowych, ale jest zauważalnie mniejszy. Dzięki wyraźnemu uchwytowi pewnie leży w dłoni.Zakończenie testuWynik testu 2,2 dobry Udana mieszanka: Panasonic Lumix G81 wygodnie leży w dłoni, jest chroniony przed deszczem i kurzem za pomocą odpowiedniego obiektywu oraz zapewnia zdjęcia i filmy w wysokiej jakości . G81 reaguje błyskawicznie przy seriach ujęć, autofokus czasami działa nieprawidłowo tylko w przypadku silnie poruszających się obiektów. Przeczytaj recenzje produktów na AmazonProWysoka jakość obrazu Wysoka prędkośćDuży, jasny wizjerObudowa chroniona przed warunkami pogodowymiWszystkie dane techniczne i wariantyDostępneDostępne w AmazonOferta w IdealoPanasonic jest jednym z producentów z kamerami systemowymi Najdłuższe doświadczenie: Pierwszy model Panasonic Lumix G1 pojawił się w 2008 roku. Od tego czasu regularnie prezentowane są modele z serii Lumix G. Najnowszy model, Panasonic Lumix G81, pojawił się na Photokinie we wrześniu 2016 r.: jest niedrogi, ale nadal dość szybki i odporny na warunki atmosferyczne. wbudowany wizjer, który jest lekko uniesiony za obiektywem. W porównaniu do swojego poprzednika, Panasonic Lumix G70, Panasonic Lumix G81 jest mniej kanciasty i ma większy grip. Zapewnia to dobry chwyt w dłoni. Praktyczny, jeśli chcesz robić zdjęcia lub filmować jedną ręką. Podobnie jak topowy model Panasonic Lumix GX8, Lumix G81 jest odporny na warunki atmosferyczne, obudowa jest zabezpieczona przed kurzem i zachlapaniem wodą, dzięki czemu bez problemu można robić zdjęcia w lekkim deszczu. Warunkiem jest dołączenie do aparatu obiektywu odpornego na warunki atmosferyczne, takiego jak nowy standardowy zoom Panasonic Lumix G Vario 12-60mm 1: 3.5-5.6 OIS. Jeśli chcesz kupić więcej soczewek odpornych na warunki atmosferyczne, powinieneś przyjrzeć się bliżej - nowa optyka jest zwykle odporna na warunki atmosferyczne. Jednak w przypadku starszych lub szczególnie tanich soczewek często brakuje ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Czujnik Lumix G81 został poprawiony, jednak teraz działa bez tak zwanego filtra dolnoprzepustowego (często zwanego również filtrem antyaliasingowym). Zapewnia to nieco ostre obrazy, ale niesie ze sobą również ryzyko, że przy wzorach o małej skali mogą powstać brzydkie efekty mory. W teście nie było widocznej mory, obrazy Lumixa G81 przekonały bardzo ostrą i szczegółową reprezentacją (patrz galeria zdjęć). Niekoniecznie potrzebujesz większej rozdzielczości niż w przypadku Panasonic Lumix GX8 lub Olympus PEN-F. Jakość obrazu nieco pogorszy się w słabym oświetleniu, a następnie ostrość obrazu się zmniejszy. Z drugiej strony prawie nie widać brzydkiego szumu obrazu. Jeśli często robisz zdjęcia z wartościami ISO przekraczającymi ISO 3200, musisz zaplanować więcej czasu na obróbkę obrazu lub użyć aparatu z większą matrycą, takiego jak Nikon D500 lub Sony Alpha 7R II przełącza się na tryb drzemki po zrobieniu zdjęcia. aparat z dala od oczu Większy wizjer... Wizjer Lumixa G81 pracuje w technologii OLED i powinien osiągać współczynnik kontrastu 1:10 000. W teście wizjer imponował bardzo jasnym i szczegółowym obrazem. Tylko w przypadku obiektów o bardzo wysokim kontraście najjaśniejsze obszary w wizjerze wydawały się być zjedzone. Wizjer reaguje szybko, denerwujące szarpnięcia były rzadko spotykane nawet przy szybkich obrotach aparatu. W porównaniu z poprzednikiem poprawiła się nie tylko jakość obrazu, ale także obraz w wizjerze: 0,74-krotne powiększenie wizjera odpowiada lustrzance pełnoklatkowej, takiej jak Canon EOS-1D X Mark II. Bardzo niewiele aparatów, takich jak Leica SL, mają jeszcze większy wizjer. Pod względem rozdzielczości nic się nie zmieniło, pozostaje przy 1024x768 pikseli....z funkcją oszczędzania energii Wizjer został wyposażony w inteligentną funkcję oszczędzania energii. Większość kamer systemowych przełącza się z powrotem na wbudowany wyświetlacz, gdy fotograf odsuwa aparat od oczu. Lumix G81 można ustawić tak, aby aparat przełączał się w tryb gotowości. Oszczędza to energię akumulatora, ale nie jest to bezwzględnie konieczne – podczas robienia zdjęć Lumix G81 w teście wykonał do 2000 zdjęć na jednym ładowaniu akumulatora, kiedy wykonywano głównie serie. Z drugiej strony, jeśli chodzisz z włączonym aparatem, nie robisz wielu zdjęć lub dużo filmujesz, musisz wcześniej przeładować. Wtedy druga bateria w torbie fotograficznej jest praktyczna.Konkurs fotograficzny: The Golden Photo 2018 Teraz oglądaj najpiękniejsze zdjęcia!Szybko ostry ... Autofokus w Lumix G81 współpracuje z autorską technologią Panasonic "Depth-from-Defocus", która celowo niewłaściwie określono prawidłową odległość dla zogniskowanych obrazów. Technologia działa bardzo szybko i precyzyjnie w przypadku pojedynczych ujęć: Lumix G81 był ostry już po 0,20 sekundyelt i wyzwolony. Świetnie: w teście autofokus działał równie szybko w słabym świetle, jak w świetle dziennym. Jednak w przeszłości technika nieostrości miała czasami problemy z ciągłym fotografowaniem, gdy obiekt poruszał się szybko. Podczas testowania Panasonic Lumix GX80 aparat zawsze mylił się z pojedynczymi zdjęciami w serii. Działa to lepiej z Lumixem G81: prawie nie było całkowicie rozmytych zdjęć z obrazami seryjnymi. Tylko kilka zdjęć nie było idealnie skupionych na punkcie, ale zwykle było to zauważalne tylko w 100-procentowym widoku na ekranie. Lumix G81 nie osiąga jednak szybkości i precyzji obecnych profesjonalnych modeli lustrzanek cyfrowych, takich jak Canon EOS-1D X Mark II czy Nikon D500… z dużą szybkością. W teście osiągnął do 8,6 klatek na sekundę w serii. Ponieważ zależy to od podobnie drogich modeli lustrzanek. Tempo zmienia się jednak nieco bardziej niż w przypadku konkurencji DSLR. Przy dłuższych ogniskowych teleobiektywu i szybko poruszających się obiektach autofokus potrzebuje trochę więcej czasu na ustawienie ostrości - co nieznacznie zwiększa prędkość zdjęć seryjnych.Rączka DMW-BGG1 jest dostępna jako akcesorium do Panasonic Lumix G81 - podobnie jak obudowa aparatu, odporny na warunki atmosferyczne, z dodatkową migawką w formacie portretowym i miejscem na drugi akumulator Najwyższa jakość wideo Lumix G81 nagrywa filmy w 4K w Ultra HD (3840x2160 pikseli) z maksymalnie 30 klatkami na sekundę lub w Full HD (1920x1080 pikseli) z maksymalnie 60 klatek na sekundę. Jakość filmów w 4K jest absolutnie najwyższa: wyraźna i bardzo szczegółowa. Dystans do drogich profesjonalnych modeli, takich jak Canon EOS-1D X Mark II czy Sony Alpha 7R II, jest dość niewielki. Zaleta aparatu systemowego: autofokus aparatu Lumix G81 działa tak samo szybko podczas nagrywania wideo, jak i podczas robienia zdjęć. Zabezpiecz swoje osobiste prezenty fotograficzne już teraz! PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty. Fotografowanie w 4K, podobnie jak W przypadku wielu modeli Panasonic, takich jak Panasonic Lumix GX8 lub Panasonic Lumix GX80, nagrywanie 4K również przełącza się na tryb zdjęć 4K. Następnie po naciśnięciu spustu migawki aparat wykonuje 60 8-megapikselowych zdjęć w ciągu dwóch sekund. W przeciwieństwie do filmów, fotograf może wybrać format obrazu – od szerokoformatowego 16:9 do kwadratowego. Praktyczne dodatkowe funkcje w trybie zdjęć 4K: w trybie Post Focus fotograf wybiera punkt ostrości, a następnie łączy kilka zdjęć, aby ustawić ostrość na wybranym obszarze (megapiksele). Im jest wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą przy słabym oświetleniu otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wyświetla efektów ustawień aparatu, takich jak ekspozycja lub balans bieli. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.

Leave a Comment